Filarmonica de Stat Oradea a marcat, printr-un concert aniversar, împlinirea a 100 de ani de la primul concert al Societății Filarmonice.

La sfârșitul anului 1923 se înființa la Oradea asociația Societății Filarmonice, iar în februarie 1924 se organiza primul concert. Această asociație ce a funcționat în perioada interbelică a fost predecesoarea Filarmonicii de Stat Oradea ce a funcționat după Al Doilea Război Mondial.

În prezent, Consiliul Județean Bihor asigură finanțarea și coordonarea activității Filarmonicii din Oradea.

În semn de respect pentru toți cei care au pus bazele muzicii clasice orădene, în programul concertului aniversar au fost interpretate lucrările cuprinse în concertul de acum 100 de ani.

Filarmonica din Oradea este o instituție muzicală de bază a județului nostru.

„Le mulțumesc tuturor profesioniștilor din orchestra și corul Filarmonicii pentru ceea ce fac pentru cultura orădeană și pentru concertele pe care le-au susținut în ultimii ani pentru iubitorii de muzică din județul Bihor. În ultimii trei ani, sub conducerea doamnei Camen Rus, activitatea Filarmonicii din Oradea a crescut semnificativ: mai multe concerte, diversificarea evenimentelor, invitați și interpretări de calitate. Toate acestea în beneficiul spectatorilor. În cele 3 grafice alăturate aveți datele din care rezultă evoluția pozitivă a Filarmonicii. La mulți ani, Filarmonicii de Stat din Oradea!” a precizat Preşedinte al Consiliului Judeţean Bihor, Ilie Bolojan, pe pagina sa de FB

2024 este un an al investițiilor- reper în municipiul Bacău, unde am demarat investiții emblematice, unele dintre ele îndelung aşteptate de comunitatea băcăuană.

”Cu ajutorul finanțărilor europene atrase prin PNRR şi contribuția instituției pe care o conduc- Consiliul Județean Bacău, investim aproape 100 milioane euro în municipiul Bacău, pentru a putea scoate Bacăul din zona gri, care inevitabil se răsfrânge și asupra imaginii și percepției asupra județului.” - președintele Consiliului Județean Bacău, Valentin Ivancea

Este vorba despre fondurile prevăzute pentru investiții practice și obiective în municipiul reședință de județ, în domeniile sănătate, cultură și sport.

Ministrul Muncii și Solidarității Sociale, Simona Bucura Oprescu, a semnat, la Liège, foaia de parcurs a Uniunii Europene pentru economie socială.
Documentul întărește rolul pe care îl au statele membre de a dezvolta întreprinderi nu doar profitabile ci și incluzive și sustenabile.

„Creșterea sărăciei reprezintă un risc uriaș pentru Uniunea Europeană. Iar economia socială poate fi unul dintre cele mai importante instrumente la îndemână pentru noi toți. De aceea trebuie să sprijinim integrarea persoanelor vulnerabile. Tot astăzi, la București, Ministerul Muncii și Solidarității Sociale a depus un proiect în cadrul programului "Educație și #formare" în valoare de 4 milioane de euro pentru dezvoltarea economiei sociale", a declarat, în deschiderea conferinței de la Liège, Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii și Solidarității Sociale.

Economia socială reprezintă activitățile organizate independent de sectorul public, al căror scop este să servească interesul general sau interesele unei colectivități. Economia socială are la bază iniţiativa privată și voluntară, cu un grad ridicat de autonomie şi responsabilitate, precum şi distribuirea limitată a profitului către asociaţi, a explicat ministrul român.
România are o tradiție îndelungată în economia socială, de la dezvoltarea produselor de artizanat în asociații cooperatiste și până la întreprinderile special dedicate persoanelor cu dizabilități. Noul concept pune accent pe digitalizare ca mijloc de promovare a economiei sociale, a precizat Simona Bucura-Oprescu.

Ministerul Apărării Naționale desfășoară, în această perioadă, activități de recrutare, pentru posturi de soldați și gradați profesioniști. Armata are nevoie de tineri, atât fete, cât și băieți.

„Pentru această serie au fost introduse în Planul de recrutare 5093 de locuri, în 41 de județe din ţară și în Municipiul București”, anunță MApN.

Procesul de recrutare și selecție se desfășoară după următorul calendar: înscrierea candidaților: 12.02 – 01.03.2024; selecția candidaților: 19.02 – 04.03.2024; efectuarea examinării medicale în unitățile sanitare militare: 26.02 – 08.03.2024; termen final de întocmire a dosarelor de candidat: 22.03.2024.

Premierul Marcel Ciolacu a avut o serie de discuții aplicate cu reprezentanții Consiliului național al întreprinderilor private mici și mijlocii din România (CNIPMMR). Dialogul a vizat provocările pe care firmele le întâmpină în activitatea lor, în special din perspectiva interacțiunilor cu instituțiile statului, și propuneri de îmbunătățire a acestora.

Șeful Executivului a amintit noile măsuri fiscale aplicabile de la începutul anului și a apreciat feed-back-ul primit din partea oamenilor de afaceri în legătură cu punerea lor în practică.

”Firmele mici și mijlocii reprezintă o componentă vitală a economiei românești și întâlnirile periodice cu mediul de afaceri ne ajută să ajustăm măsurile guvernamentale cu așteptările întreprinzătorilor. Ne propunem să nu mai avem în economie activități nefiscalizate, dar nu vrem să complicăm sau să îngreunăm viața oamenilor de afaceri și pe linia aceasta se înscriu și eforturile noastre de digitalizare a autorităților statului” a declarat premierul Ciolacu.

La rândul lor, reprezentanții CNIPMMR au apreciat constanța întâlnirilor avute cu primul-ministru și cu reprezentanții Guvernului și faptul că au fost găsite împreună rezolvări la o mare parte din problemele întreprinzătorilor.
Din partea Guvernului, alături de premierul Marcel Ciolacu, au mai participat la discuții vicepremierul Marian Neacșu, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Oprea, șeful Cancelariei Prim-Ministrului, Mihai Ghigiu.

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) reamintește cetățenilor români care urmează să efectueze o deplasare internațională să se informeze asupra condițiilor de călătorie în țările pe care intenționează să le viziteze, ca urmare a creșterii numărului de cazuri de îmbolnăvire cu „malarie de import”, începând cu luna ianuarie 2024, inclusiv a cazurilor severe care s-au soldat cu decesul persoanelor infectate.

Specialiștii din cadrul structurilor de sănătate publică și de implementare al Regulamentului Sanitar Internațional – „2005 reiterează faptul că este de preferat ca înainte de efectuarea deplasării, cu 4-6 săptămâni, cetățenii români să se adreseze unui cabinet de vaccinări internaționale, în vederea obținerii tuturor informațiilor pentru menținerea stării de sănătate pe parcursul călătoriei în anumite zone afectate de apariţia cazurilor de malarie”, a transmis MAE.

MAE le recomandă cetăţenilor români să se adreseze Institutului Naţional de Sănătate Publică sau să acceseze paginile de internet naţionale specializate: https://www.cnscbt.ro/index.php/sfaturi-pentru-calatori/535-cabinete-vaccinari-internationale/file, http://www.insp.gov.ro/wp-content/uploads/2024/01/Lista-cabinetelor-de-vaccinari-internationale.pdf şi http://www.cnscbt.ro/index.php/sfaturi-pentru-calatori, precum şi a portalului Centrului European de Control şi Prevenire a Bolilor: http://ecdc.europa.eu/en/healthtopics.
Totodată, MAE recomandă consultarea paginii web https://www.mae.ro/travel-alerts şi reaminteşte cetăţenilor români care călătoresc în străinătate că au la dispoziţie serviciul de alertă prin SMS, aferent campaniei de informare "Un SMS îţi poate salva viaţa!".

Premierul Marcel Ciolacu va efectua, în perioada 14-15 februarie, o vizită de lucru la Roma, unde va participa la cea de-a treia ședință comună a Guvernelor României și Italiei, organizată la 13 ani după precedentul summit interguvernamental.

Prim-ministrul va avea mai multe întrevederi la nivel înalt cu oficiali italieni și se va întâlni cu reprezentanți ai comunității de români din Italia.
Astfel, premierul Ciolacu va avea convorbiri cu prim-ministrul Republicii Italiene, Georgia Meloni, și va participa la întrevederea în plenul celor două delegații oficiale și la ceremonia de semnare a unor documente bilaterale sectoriale.

Programul vizitei va include și o întrevedere cu primarul orașului Roma, Roberto Gualtieri.
O componentă importantă a vizitei este cea economică, context în care mai mulți membri ai delegației vor participa la Forumul Economic româno-italian.

”Organizarea celui de-al treilea Summit Interguvernamental este o dovadă a caracterului strategic și privilegiat al relației bilaterale dintre România și Italia și reflectă potențialul extraordinar pe care îl vom dezvolta împreună, în beneficiul statelor și cetățenilor noștri. Românii formează o comunitate puternică în Italia, iar italienii reprezintă cea mai mare comunitate de antreprenori din România, fapt ce întărește colaborarea noastră specială. Italia este între cei mai importanți parteneri economici ai României, iar organizarea Forumului Economic axat pe domenii precum IT&C, energie, industria prelucrătoare și mecanică, infrastructură, industria agro-alimentară este încă un prilej excelent pentru creșterea cooperării noastre economice”, a afirmat premierul Marcel Ciolacu.

De asemenea, prim-ministrul Marcel Ciolacu va fi primit în audiență de Sanctitatea Sa Papa Francisc, la Vatican, și va avea o întrevedere cu Cardinalul secretar de stat, Pietro Parolin.
Din delegația guvernamentală care-l va însoți pe șeful Guvernului în Italia vor face parte vicepremierul Marian Neacșu, ministrul afacerilor interne, Cătălin Predoiu, ministrul transporturilor și infrastructurii, Sorin Grindeanu, ministrul apărării naționale, Angel Tîlvăr, ministrul afacerilor externe, Luminița Odobescu, și ministrul economiei, antreprenoriatului și turismului, Radu Oprea.

În această sămptămână se desfășoară în municipiul Pitești proiectul educațional „Școala altfel”. Primul eveniment organizat în seria ciclului anunțat de Inspectoratul Școlar Județean Argeș a fost cel al elevilor clasei a IX-a, conduse de profesoara Daniela Cristiana Bănescu, din cadrul Colegiului Național „Alexandru Odobescu”. Cu această ocazie, elevii au vizitat pentru prima dată Primăria Pitești.

Activitate cuprinsă în programul „Școala altfel”, vizita a prilejuit întâlnirea elevilor și a profesorilor cu primarul municipiului, Cristian Gentea, și cu administratorul public al Piteștiului, Lucrețiu Tudor, care le-au vorbit liceenilor despre proiectele în derulare ale municipalității, dedicate sportului și educației.

Reprezentanții administrației locale le-au transmis adolescenților îndemnul de a fi cât mai prezenți în viața orașului în care trăiesc și învață, prin implicarea în acțiuni de voluntariat și prin participarea la evenimentele culturale și comunitare organizate de municipalitate și nu numai.

Primăria municipiului Arad a desemnat câștigătorul licitației pentru proiectare, asistență tehnică și execuția lucrărilor pentru realizarea obiectivului de investiții „Sursă de producere energie termică și electrică prin cogenerare de înaltă eficiență la CET Hidrocarburi SA”, Aradul fiind primul municipiu din țară care finalizează procedura de achiziție pe această axă de finanțare.

Este vorba despre Asocierea ELSACO ELECTRONIC S.R.L-LIDER ASOCIERE cu ELSACO ENGINEERING S.R.L.- ASOCIAT 1 și VESTRA INDUSTRY S.R.L. – ASOCIAT 2. Oferta depusă de asociere este în valoare de 397.311.113,03 lei (fără TVA).

Experiența similară a fost demonstrată de ofertantul câștigător prin proiecte similare implementate în Oradea și Botoșani.

“Mă bucur că suntem primul municipiu din România care încheiem procedura de licitație și semnăm contractul cu firma care va asigura serviciile de proiectare și va executa lucrările propuse în cadrul acestui proiect extrem de important pentru noi. Este cea mai mare investiție în Municipiul Arad din ultimii 34 de ani! Ducem o bătălie contra cronometru, fiind vorba despre fonduri PNRR, pentru a finaliza investiția până în anul 2026, conform prevederilor contractuale. În cazul în care vor fi unii contestatari <<de serviciu>> care nu vor urmări decât să ne întârzie, îi vom da în judecată și vom cere despăgubiri, așa cum am procedat și în alte situații.”, a declarat primarul municipiului Arad, Călin Bibarț.

Vă reamintim faptul că retehnologizarea CET H se va realiza cu ajutorul unei finanțări din fonduri europene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență– Componenta 6 Energie.

Vorbim despre prima investiție majoră în dotarea CET H cu echipamente și instalații noi, din ultimele trei decenii. În doi ani de zile, Municipiul Arad va putea dispune de o nouă sursă de producere a energiei termice și electrice.

Prin implementarea acestui proiect se intră într-o nouă etapă de modernizare a sistemului de alimentare centralizată cu energie termică din municipiul Arad, în care se urmărește reducerea consumului de combustibil primar cu peste 30% prin producerea energiei electrice și termice în cogenerare de înaltă eficiență și în egală măsură reducerea emisiilor de CO2 (dioxid de carbon)

în atmosferă tot cu peste 30 de procente. Nu în ultimul rând se estimează că în urma realizării acestei investiții, prețul de producție al gigacaloriei ar putea scădea cu cel puțin 50%.

Termenul de implementare al proiectului „Sursă de producere energie termică și electrică prin cogenerare de înaltă eficiență” este 28 februarie 2026.

Contribuabilii care solicită Direcției Venituri din cadrul Primăriei Municipiului Alba Iulia eliberarea unui certificat de atestare fiscală care cuprinde bunuri înscrise în cartea funciară, nu mai trebuie să prezinte extras de carte funciară dacă indică, în cererea de eliberare a certificatului respectiv, numărul de carte funciară și numărul topografic/numărul cadastral al bunurilor (clădiri și terenuri) situate pe raza municipiului Alba Iulia pe care le dețin în proprietate. În situația în care s-a realizat conversia cărții funciare în format electronic, contribuabilii trebuie să indice numărul cărții funciare și numărul topografic/numărul cadastral rezultate în urma conversiei și a ultimei operațiuni înscrise în cartea funciară.

În mod excepțional, în situația în care nu s-a realizat conversia cărții funciare în format electronic, contribuabilii trebuie să prezinte un extras al cărții funciare pe suport de hârtie.

Mai mult decât atât, adeverințele de confirmare de adresă, de zonificare fiscală și adeverințele de confirmare pentru terenuri intravilane sau extravilane se vor realiza intern și nu vor mai fi solicitate cetățenilor. Funcționarii care intră în contact direct cu cetățeanul vor prelua cererea unică și vor asigura suport. Cererile însoțite de numărul de Extras de Carte Funciară cu geometrie, nu necesită o analiză complexă iar adeverința unică va fi emisă într-un interval de maximum 30 minute. Pentru documentele care necesită o analiză complexă, se va emite adeverința unică în ziua lucrătoare următoare, în intervalul orar stabilit eliberărilor de documente.

Aceste măsuri vin în întâmpinarea nevoii de a simplifica procedurile și de a ușura accesul cetățenilor la serviciile publice puse la dispoziție de Primăria Municipiului Alba Iulia.