×

Avertizare

JUser: :_load: Imposibil de încărcat utilizatorul cu ID: 807

Un concurs de proiecte pentru ONG-urile care încurajează implicarea tinerilor în societate, lansat de Ambasada Franţei şi Institutul Francez din România, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Proiectele pot fi trimise până pe data de 6 martie 2022 (inclusiv). Un sprijin financiar, în valoare maximă de 2.500 de euro, pentru fiecare proiect în parte, va fi acordat iniţiativelor propuse de către ONG-urile care activează în beneficiul tinerilor şi care au ca grup ţintă persoanele între 15 şi 30 de ani, se arată în comunicat. Rezultatele vor fi anunţate pe 20 martie 2022. Proiectele eligibile trebuie să se înscrie în următoarele categorii: educaţie despre democraţie şi implicare civică; acţiuni anti-discriminare, care promovează toleranţa şi egalitatea de gen; educaţie despre informaţie (lupta împotriva fake news) şi dezvoltarea gândirii critice; informare, comunicare şi formare pe tematică europeană şi politicile europene; dezvoltarea conştiinţei ecologice (biodiversitate, lupta împotriva schimbărilor climatice).

Începând din acest an, România are o Zi naţională a lecturii! Într-o ţară în care sub 10% dintre cetăţeni cumpără o carte pe an, rolul şcolii devine esenţial în a cultiva o activitate aparent desueta, lectura, ca preocupare menită să ne salveze dintr-un univers superficial, un univers în care dăm click fără a decide. Lectura construieşte legături profunde şi statornice în minţile tuturor, fie copii sau adulţi.
Am decis, în calitate de ministru al Educaţiei, ca marţi, 15 februarie 2022, în toate şcolile, programul să se modifice astfel încât, indiferent de disciplina prevăzută în orar, la ora 11:00 şi la ora 14:00, învăţătorul sau profesorul să organizeze, la clasa unde este prezent, activităţi de lectură la care să participe toţi preşcolarii şi elevii. În prealabil, personalul didactic va recomanda tuturor să aducă o carte preferată sau să împrumute de la biblioteca şcolară o carte şi, timp de 15 minute, să citească fie individual, fie în grupuri mici de lucru. Obiectivul activităţii este de a promova lectura ca obicei cotidian, fără a presupune discutarea fragmentelor citite sau realizarea unei analize pe text. Unităţile de învăţământ pot organiza activităţi de încurajare a lecturii pentru comunitatea socială din care fac parte, cu respectarea normelor sanitare anti-COVID-19. Aşadar: a) invităm bibliotecile locale, judeţene şi/sau metropolitane să deruleze activităţi de prezentare a propriilor servicii, de obţinere a unui permis de bibliotecă, de colectare şi donaţie de carte, inclusiv prin amenajarea de standuri în incinta unităţilor de învăţământ; b) recomandăm asociaţiilor, fundaţiilor nonprofit, societăţilor de gestiune a drepturilor de autor, cu experienţă în derularea de activităţi educaţionale, să susţină cluburi de lectură, ateliere de scriere creativă şi/sau ilustrare de carte, discuţii şi dezbateri pe teme literare sau alte programe similare;
c) încurajăm şcolile să ofere editurilor şi librăriilor, la cerere şi în măsura disponibilităţii, spaţii cu titlu gratuit pentru a prezenta, eventual a vinde, carte cu teme educative şi/sau recreative, adecvate vârstei elevilor.
Totodată, unităţile de învăţământ sunt invitate să popularizeze evenimentele asociate Zilei lecturii în presa locală şi naţională, dar şi în mediul online.
Seria manifestarilor dedicate Zilei Naţionale a Lecturii se va deschide oficial în Aula Bibliotecii Centrale Universitare „Carol I”, marţi, 15 februarie, ora 10:00, cu mesajele reprezentanţilor Administraţiei Prezidenţiale, ale miniştrilor Educaţiei şi Culturii, ale Academiei Române, ale Primăriei Municipiului Bucureşti, precum şi ale altor instituţii preocupate de promovarea lecturii. În întreaga ţară se vor organiza manifestări nu doar în şcoli, ci şi la bibliotecile locale. Motto-ul acestui an este Citim împreună!

Elevii de liceu, profesorii şi studenţii pot participa la un concurs de eseuri, pe tema Holocaustului, ce se desfăşoară în perioada 1-28 februarie 2022 şi este organizat de Complexul Educaţional Laude-Reut. Eseurile vor fi publicate într-o lucrare de tip mărturie dedicată comemorării a 1700 de ani de istorie a evreilor germani, se arată în anunţ. Se vor oferi premii de către BRD, partener în concurs. Potrivit regulamentului, concursul se adresează următoarelor categorii: elevi, clasele IX-XII; cadrele didactice, specialitatea istorie, socio-umane, limba română, limbi moderne; studenţi ai facultăţilor cu profil istorie, socio-umane de la Universităţile din România. Cei care doresc să participe la concurs vor completa formularul de înscriere, ce poate fi descărcat mai jos. Participantţii au de realizat un eseu, care va cuprinde 300 de cuvinte, inspirat din tematica concursului. Formularul de înscriere şi eseul vor fi transmise împreună la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. până la data de 28 februarie 2022.

Într-un comunicat de presă al Consiliului Naţional al Elevilor (CNE), reprezentanţii acestora susţin că “impredictibilitatea din sistem şi lipsa de asumare a unor decizii ferme şi adaptate contextului în care ne aflăm nu fac altceva decât să degradeze calitatea învăţământului, dar şi să expună elevii şi personalul din învăţământ la riscuri deosebit de crescute din punct de vedere epidemiologic”.
CNE cere “introducerea obligativităţii testării bisăptămânale pentru elevii şi personalul didactic, nedidactic şi auxiliar”, dar şi “stabilirea unui prag de incidenţă de la care să se dispună trecerea la cursuri exclusiv online” pentru a nu mai fi martori la “cum clasele din România ajung să îşi închidă, rând pe rând, uşile, sau cum numărul de elevi şi profesori infectaţi creşte de la o zi la alta într-un ritm îngrijorător”.
Declaraţiile acestora vin în contextul în care Raed Arafat a declarat pe 31 ianuarie că specialiştii vor analiza impactul testelor de salivă din şcoli şi dacă se va continua sau nu cu ele: „O să fie probabil analizat impactul lor, dacă sunt de conţinuat sau nu. Asta urmează să se spună, dacă vom continua sau nu, dar asta normal că se discută şi cu Ministerul Educaţiei, cu Ministerul Sănătăţii, cu experţii în epidemiologie şi se va decide dacă au, într-adevăr, să zicem o valoare adăugată, sau nu. Dacă vom considera că sunt fără valoare adăugată, este posibil să decidem să le oprim”.

La Universitatea Danubius începe programul de formare „Dezvoltarea competențelor profesionale în domeniul educației speciale” (CES), acreditat prin OMEN nr. 4925/10.08.2020, furnizat de  Departamentul de Pregătirea a Personalului Didactic, din cadrul Universității gălățene.

Cursul, care va începe pe 14 februarie,  este destinat personalului didactic din învățământul preuniversitar - 89 ore, 22 credite; orele de curs se vor desfășura online, în general,  în intervalul orar 15:00-19:30 (58 ore -online meeting; 31 ore – asincron).

Dezvoltarea profesională continuă a cadrelor didactice din educaţia timpurie şi învăţământul preuniversitar reprezintă o componentă esențială în evoluția personală a fiecăruia. Dorința de sporire și perfecționare abilităților presupune un interes personal pentru fiecare dintre noi, se subliniază în invitația de înscriere la curs.

Documente necesare pentru înscriere sunt: Fisa de înscriere- model site-ul universității*; Adeverință de la unitatea de învățământ ( profesor/specializarea); Copie CI; Certificat de naștere; Copie diplomă de licență sau adeverință de absolvire a studiilor pentru cei care nu au primit încă diploma; Copie diplomă de bacalaureat; Declarație autenticitate acte de studii și alte acte depuse în copie- model site-ul universității*; Notă de informare- model site-ul universității*; Dovadă plată taxă de înscriere: 100 lei.

Spitalul pentru Copii din Galați va avea în curând un aparat performant pentru investigații și imagistică, în urma unei achiziții derulate de către municipalitate în cadrul proiectului cu fonduri europene pentru reabilitarea, modernizarea, extinderea și dotarea compartimentului pentru primiri urgențe a unității medicale.

Instalația RX cu 2 posturi de grafie și 2 detectori (unul dintre cele mai performante aparate care folosesc raze X în sistem digital) va permite investigații la nivelul întregului schelet, investigații ale aparatelor respirator, gastrointestinal, cardiovascular și urogenital, precum și reducerea dozei de radiații cu aproape 90%, pentru protecția pacientului și a medicului.

Instalația RX va avea următoarele componente: generator de înaltă tensiune, ansamblu tub-cupolă atașat la tavan prin șine, masă telecomandată, coloană port-tub pentru tubul RX, detector digital – unul fix şi unul mobil (wireless), colimator, stativ vertical, sistem digital pentru achiziția/prelucrarea imaginii, stație postprocesare, accesorii și amenajarea spațiului din punct de vedere al radioprotecției.

Primăria municipiului Galați informează că Grădinița nr. 30, din cartierul Țiglina 3, va intra în modernizare, după ce a fost atribuit contractul de lucrări și au fost atrase fonduri europene.

Valoarea contractului este de 3.978.680,00 lei fără TVA, fiind prevăzute 3 luni pentru proiectare și 6 luni pentru execuția lucrărilor.

Principalele categorii de lucrări vizează: reabilitarea termică a clădirii, instalarea de panouri solare, înlocuirea sistemului de distribuție a apei calde, realizarea unei șarpante din lemn ignifugat cu învelitoare din țiglă metalic, refacerea trotuarelor, refacerea tencuielilor exterioare și a instalațiilor sanitare.

Potrivit comunicatului transmis de către Biroul de comunicare local, Primăria municipiului Galați a atras fonduri europene pentru obiectivul „Reabilitarea și eficientizarea energetică a Grădiniței cu Program Prelungit nr. 30”, iar valoarea totală a proiectului este de aproape 6 milioane de lei cu TVA.

Implementarea proiectului va contribui la realizarea obiectivului specific al priorității de investiții prin măsurile propuse care au drept scop creșterea eficienței energetice a clădirii unității de învățământ și utilizarea energiei din surse regenerabile.

Platforma dededicată permite programarea copiilor cu vârste între 5 şi 11 ani, pentru data de 26 ianuarie.

Programarea se va efectua doar în centrele de vaccinare regăsite în platformă cu denumirea P_Ped, prin intermediul conturilor părinţilor sau ale reprezentanţilor legali. Vaccinarea se poate realiza şi fără programare, prin prezentare directă în cabinetele centrelor de vaccinare dedicate copiilor sau în cabinetele medicilor de familie care au solicitat doze pediatrice, pe tot parcursul programului de lucru.

De asemenea, Registrul Electronic Naţional al Vaccinărilor este optimizat şi permite procesarea datelor pentru această categorie eligibilă la vaccinare", a precizat Comitetul Naţional pentru Coordonarea Activităţilor privind Vaccinarea împotriva SARS-CoV-2 (CNCAV).

Potrivit platformei de programare la vaccinare (https://vaccinare-covid.gov.ro/platforma-programare/), în judeţul Galaţi sunt 6 centre P_Ped : 2 în muncipiu (Sala Sporturilor şi Patinoar) şi 4 în judeţ (Tecuci, Târgu Bujor, Corod, Cosmeşti).

Iniţiativa „Meseriaşii viitorului vor lucra cu imprimanta 3D” continuă în 2022 eforturile pentru accesul elevilor şi profesorilor la competențele digitale reale, contribuind la transformarea tehnologică în școlile din România şi la susţinerea meseriilor viitorului.

Proiectul realizat cu sprijinul ECDL România şi Dedeman, alături de AOAR (Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România) şi în acord cu Ministerul Educaţiei, se axează pe oferirea unor noi perspective pentru învăţământul preuniversitar, inclusiv pentru cel profesional, spre specializări noi, cu foarte mare potenţial de creştere economică. Una dintre aceste specializări este imprimarea 3D, având implicit scopul formării şi adaptării la evoluţia noilor tehnologii. Pentru al patrulea an, elevii se vor acomoda cu meseriile din domeniul fabricaţiei aditive (imprimarea 3D), alături de alte meserii inovatoare.

Prin intermediul campaniei „3DUTECH. Modelează viitorul. Printează-l 3D!”, mai multe şcoli din România devin anual hub-uri de imprimare 3D. La fiecare ediţie 10 licee din ţară sunt dotate cu imprimante 3D performante şi consumabile, iar cel puţin 20 de profesori şi 200 de elevi au oportunitatea să obţină gratuit certificarea recunoscută internaţional ECDL 3D Printing.

Cea de-a patra ediţie a campaniei a fost lansată oficial în cadrul conferinţei online din 21 ianuarie, ora 11:00, aducând în discuţie agenda proiectului de anul acesta, precum şi rezultatele activităţii desfăşurate în liceele din ţară de până acum.

Fiecare din cei 722 de studenți din grupul țintă al proiectului „Creșterea accesului studenților universității la educație online – UNITEC”, derulat de Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați, va primi tablete necesare în procesul educational, potrivit informării Biroului de Presă și Comunicare din cadrul instituției, care a anunțat demararea primelor distribuiri.

 „Acest proiect reprezintă o oportunitate pentru studenții și cadrele didactice ale universității de a utiliza cele mai noi echipamente din domeniul ITC în procesul educațional “, a declarant, cu această ocazie, prof. univ. dr. ing. Puiu Lucian Georgescu, Rectorul Universității „Dunărea de Jos” din Galați.

„Conform condițiilor axei de finanțare, selecția grupului țintă s-a realizat pe criterii economice. În cadrul proiectului se acordă spre folosință tablete studenților care beneficiază de burse sociale. Sunt tineri care doresc să învețe, să facă performanță și au nevoie de instrumente de acces la activitățile didactice desfășurate online, datorită pandemiei. Mulțumesc domnului rector pentru sprijinul acordat în cadrul proiectului și echipei de proiect pentru implementare”, a mai precizat prof. univ. dr. ec. ing. habil. Silvius Stanciu, Prorector U.D.J.G., directorul acestui proiect.