Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) anunță că a decontat noi sume de bani pentru lucrări realizate prin PNRR.

MDLPA a decontat lucrări în valoare totală de 655.502,32 de lei pentru 25 de investiții realizate prin componenta C5 – Valul renovării din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a anunțat ministrul Cseke Attila.

Facturile depuse au ca obiective creșterea eficienței energetice, reabilitarea termică, consolidarea, modernizarea și renovarea seismică a unor clădiri publice și blocuri de locuințe.

Vicepreședintele Parlamentului European, Victor Negrescu, a transmis un mesaj prin care își arată susținerea pentru politica de coeziune în cadrul UE. Este de neînlocuit și nu poate fi comasată, diluată sau condiționată, a transmis Negrescu.

Vicepreședintele PE este împotriva „PNRR-izării” fondurilor structurale.

„Politica de coeziune este de neînlocuit. Ea nu poate fi comasată, diluată sau condiționată de criterii netransparente. Trebuie să rămână așa cum este prevăzută în tratatele europene. Localitățile și regiunile noastre s-au dezvoltat datorită acestor fonduri. De aceea spun un STOP clar ”PNRR-izării” fondurilor structurale”, a arătat europarlamentarul român.

Victor Negrescu a propus amendamentele și a întreprins acțiuni pe care le-am întreprins, precum consultarea directă a tuturor localităților din România cu privire la viitorul buget european pe termen lung.
„Am arătat că doar prin simplificare și prin ascultarea beneficiarilor direcți putem salva bani europeni și putem construi o programare mai eficientă. Voi continua să apăr interesele comunităților locale și să contribui la construcția unei Românii care se dezvoltă cu bani europeni”, a transmis vicepreședintele PE.

Preşedintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a solicitat ANAF să verifice, prin controale, dacă adaosul comercial practicat de comercianţi pentru alimentele de bază se încadrează în limita maximă de 20%, iar cel pe lanţul de distribuţie în maximum 5%.

„Măsura plafonării adaosului comercial pentru alimentele de bază a fost o decizie corectă, care a contribuit la scăderea inflației și a protejat puterea de cumpărare a românilor cu venituri mici și medii. Aceste date sunt publice, sunt cunoscute și nu lasă loc la niciun fel de interpretări! Există suspiciuni că unii comercianți deja au majorat prețurile, ignorând prevederile legale, pentru a justifica o eventuală neprelungire a acestei măsuri de la 1 octombrie”, a scris Sorin Grindeanu, pe FB.

Liderul PSD solicită conducerii ANAF „să demareze de urgență acțiuni de control”.

„Solicit conducerii ANAF – instituţia responsabilă să verifice respectarea prevederilor legale privitoare la plafonarea adaosului comercial – să demareze de urgenţă acţiuni de control şi să verifice dacă:

1.⁠ ⁠Adaosul comercial practicat de către comercianţi pentru alimentele de bază se încadrează în limita maximă de 20%

2.⁠ ⁠Adaosul comercial practicat pe lanţul de distribuţie se încadrează în maximum 5%

3.⁠ ⁠Pe întreagă perioadă de valabilitate a măsurii, comercianţii au respectat interzicerea refacturării produselor agricole şi alimentare către procesatori precum şi a serviciilor aferente livrării şi comercializării acestor produse”, a arătat Grindeanu, în acest context”, a transmis Grindeanu.

Potrivit acestuia, rezultatele controalelor trebuie incluse într-un raport care să fie urgent prezentat coaliţiei de guvernare.

S-a intervenit pentru:

- instalarea primilor stâlpi noi de iluminat

- remedierea unei avarii electrice

- pregătirea pentru schimbarea sistemelor de iluminat cu tehnologie LED – mai eficiente și mai economice.

Prin aceste lucrări se modernizează infrastructura, iar iluminatul din parc este adus la standarde actuale. Aceste lucrări fac parte din proiectul de reparații și modernizare a parcului, început în luna august cu reabilitarea aleilor.

În cadrul unei noi sesiuni organizate de Primăria Municipiului București, în parteneriat cu Centrul de Transfuzie Sanguină București a avut un nou eveniment de donare sânge, la sediul Primăriei Municipiului București.

Lucian Judele, Administratorul Public al Capitalei, a declarat: „Fiecare donare de sânge este un act de solidaritate și responsabilitate civică. Bucureștiul, Capitala țării, trebuie să fie un exemplu de unitate și generozitate. Sunt mândru de implicarea din ce în ce mai mare a bucureștenilor și a colegilor din Primăria Capitalei, care înțeleg importanța acestui gest și impactul său direct asupra celor care au nevoie de ajutor.

Continuăm să încurajăm aceste acțiuni, pentru că împreună putem salva vieți”.

Cu fiecare ocazie, Primăria Municipiului București și Centrul de Transfuzie Sanguină încurajează bucureștenii să doneze sânge regulat. Poate dona orice persoană sănătoasă, cu vârsta între 18 și 65 de ani, care nu are afecțiuni cronice sau boli transmisibile.

Primăria Municipiului Bucureşti anunță organizarea unui nou târg de adopții.

Sâmbătă, 20 septembrie, 15 căței din adăposturile ASPA așteaptă să fie adoptați la un nou târg, ce va avea loc la Tucano Coffee Romania – Dorobanți.

Evenimentul are loc în intervalul orar 10:00 – 16:00.

Și la acest târg voluntarii PROEDUS și ASPA vor avea grijă ca fiecare cățel să fie tratat cu dragoste și atenție.

Președintele interimar al PSD, Sorin Grindeanu, a prezentat Programul de Relansare Economică propus de partidul său. Acesta va fi prezentat coaliției de guvernare, a spus Grindeanu.

Programul a fost prezentat în cadrul unei conferințe de presă.

„Relansare prin investiții, inovație și șanse pentru tineri! Am prezentat public liniile mari ale Programului de Relansare Economică asumat de PSD. Acest program va fi prezentat partidelor din Coaliție și discutat cu mediul de afaceri, sindicate și patronate”, a explicat Sorin Grindeanu.

Liderul PSD a explicat de ce a fost nevoie de program.

„România are nevoie de reformă, are nevoie de restructurare și de măsuri de reducere a cheltuielilor statului. Dar mai are nevoie de ceva. România are nevoie de speranță și de viziune economică. Companiile din România și românii trebuie să vadă un program de dezvoltare coerent, dincolo de întunericul austerității”, a precizat Sorin Grindeanu.

Ministerul Afacerilor Interne a anunță că a depistat „o activitate de impersonare a site-ului oficial al noii cărți electronice de identitate.”

Structurile MAI au intervenit și au blocat accesul la site-ul fals, care clona pagina oficială.

Pagina web oficială dedicată cărții electronice de identitate este doar https://carteadeidentitate.gov.ro, subliniază MAI.

„Acest site (cel original n.r.) este construit exclusiv pe domeniul .gov.ro. Orice altă pagină, apărută pe alte domenii (.ro, .com etc.), NU este oficială și poate reprezenta o tentativă de fraudă. Vă recomandăm să accesați doar sursele oficiale”, a precizat MAI.

Guvernul României a aprobat, în ședința de joi, 11 septembrie, Programul strategic de dezvoltare a infrastructurii aeroportuare la „Aeroportul Internațional București Băneasa - Aurel Vlaicu” 2025 – 2035. Decizia a fost luată în urma propunerii Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Programul Strategic prevede:
-creșterea capacității operaționale a aeroportului prin reorganizarea terminalului de pasageri (asigurarea unei capacități de procesare de minimum 800 de pasageri/oră de vârf);
-dezvoltarea unui nou terminal de procesare pasageri, cu facilitățile necesare, cu o capacitate de minim 800 de pasageri/oră de vârf și amenajarea terenului adiacent, în proximitatea terminalului existent la est de acesta, care să aibă acces la platformă; la pistă, platforme și sistemul de căi de rulare;
-modernizarea suprafeței de mișcare AIBB-AV.

În prezent, terminalul existent permite procesarea unui total de 600 pasageri/oră de vârf, în conformitate cu standardele IATA, repartizați astfel: 200 pasageri pe fluxul de plecări (160 non-Schengen, 40 Schengen) și 400 pasageri pe fluxul de sosiri (200 Schengen, 200 non-Schengen).
Prin reorganizarea terminalului existent, se echilibrează capacitățile de procesare între fluxurile de plecări și sosiri, în vederea asigurării unui nivel de servicii ridicat și a unei utilizări eficiente a infrastructurii. Capacitățile vizate în urma acestei reorganizări sunt de 200 pasageri/oră pentru plecări Schengen, 200 pasageri/oră pentru plecări non-Schengen, 200 pasageri/oră pentru sosiri Schengen și 200 pasageri/oră pentru sosiri non-Schengen.

Dezvoltarea unui nou terminal împreună cu infrastructura suport aferentă - căi de acces, parcare publică și zone tehnice - va asigura o capacitate suplimentară de procesare estimată la minim 800 pasageri/oră de vârf. Vor fi analizate soluții de dezvoltare a noului terminal în perimetrul aeroportului sau prin preluarea unor imobile din apropierea acestuia, prin achiziționare sau expropriere în condițiile legii.
Platformele sunt zonele de operațiuni aeriene unde se desfășoară activitățile de manevrare și parcare a aeronavelor, de îmbarcare, debarcare, precum și alte servicii de handling, iar sistemul de căi de rulare aferent platformelor permite manevrarea aeronavelor pe platformă și în pozițiile de parcare.

Platforma existentă (zona de operațiuni aeriene unde se desfășoară activitățile de manevrare și parcare a aeronavelor, de îmbarcare, debarcare, precum și alte servicii de handling) va intra într-un proces de reparație capitală, iar platformele noi vor fi planificate în relație cu facilitățile noi create (terminale, spații de hangarare, zone tehnice etc), dar și cu sistemul de căi de rulare, în vederea asigurării unor niveluri maxime de eficiență și siguranță.

În același timp, pentru buna funcționare a aeroportului și pentru maximizarea capacităților operaționale, se va dezvolta infrastructura adiacentă și facilitățile de hangarare și întreținere aeronave pentru aviație generală.
Pentru construirea unui hangar dedicat aviației generale, vor fi analizate mai multe souluții, inclusiv posibilitatea preluării unor imobile din apropierea aeroportului.
În cadrul proiectelor de dezvoltare se va ține cont de un program de măsuri privind reducerea impactului de zgomot asupra comunității din imediata vecinătate a aeroportului.
Finanţarea obiectivelor de investiții prevăzute în Programul strategic se realizează din surse proprii ale beneficiarului, credite bancare, fonduri publice obţinute în condiţiile legii şi alte surse legal constituite, pe bază de documentații tehnico-economice aprobate conform legislației în vigoare, cu respectarea reglementărilor în domeniul ajutorului de stat.

Programul RABLA Auto a fost aprobat de Guvern și va fi lansat săptămâna viitoare. La propunerea Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor, Guvernul României a aprobat, în ședința de joi, Hotărârea de Guvern privind rectificarea sumelor alocate categoriilor de proiecte prioritare finanţate din Fondul pentru mediu pentru anul 2025.

Conform Ministerului Mediului, prin actul normativ se introduce un nou program având denumirea „Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, dedicat persoanelor fizice”, cu alocare bugetară de 200 milioane lei.

„Imediat ce va fi publicat ordinul pentru ghidul de finanțare în Monitorul Oficial, putem lansa Programul Rabla, la începutul săptămânii viitoare. Pentru persoanele fizice este foarte important de ştiut că vor avea exact aceeaşi platformă, deci acelaşi proces de înscriere pentru care erau, deja, pregătiţi, rămâne la fel. De asemenea, valoarea voucherelor rămâne aceeași pentru maşinile cu motor termic, pentru hibrid, plug-in hibrid, pentru maşinile electrice, însă, se modifică voucherul de la 37.000 de lei la 18.500 de lei. Fondurile alocate pentru Programul „Rabla” 2025 se ridică la 200 de milioane de lei. O suplimentare a acestui fond nu este posibilă pentru acest an, dar pe viitor avem în vedere alte variante”, a subliniat ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Diana Buzoianu.

Creditele de angajament și creditele bugetare sunt asigurate prin diminuarea creditelor de angajament și a celor bugetare de la „Programul pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2025-2030 (Rabla plus și Rabla clasic – ghid unic)”, a precizat Ministerul Mediului.