Comisia Europeană a lansat , săptămâna trecută, cererile de propuneri în cadrul cererii Erasmus+ pentru 2022, în urma adoptării programului anual de lucru pentru 2022, anunță executivul comunitar.

Potrivit comunicatului de presă, cu un buget majorat de aproape 3,9 miliarde EUR pentru anul următor, Erasmus+ va continua să ofere oportunități pentru perioade de studiu în străinătate, stagii, ucenicii, schimburi de personal și proiecte de cooperare transfrontalieră în diferite domenii ale educației și formării, tineretului și sportului. Pe lângă cererea generală, programul anual de lucru include și alte acțiuni care urmează să fie lansate separat, cum ar fi inițiativa privind universitățile europene, menționează comunicatul.

Orice organism public sau privat activ în domeniile educației, formării, tineretului și sportului poate solicita finanțare, cu ajutorul agențiilor naționale Erasmus+ cu sedii în toate statele membre ale UE și în țările terțe asociate programului, precum și cu ajutorul Agenției Executive Europene pentru Educație și Cultură.

Cercetările au relevat o corelație între a fi deosebit de competent în utilizarea instrumentelor și a avea o bună capacitate sintactică. Un nou studiu arată că ambele abilități se bazează pe aceleași resurse neurologice, care sunt situate în aceeași regiune a creierului. În plus, antrenamentul motor folosind un instrument îmbunătățește capacitatea de a înțelege sintaxa propozițiilor complexe și antrenamentul sintactic îmbunătățește competența în utilizarea instrumentelor.

Cercetătorii au descoperit pentru prima dată că manipularea instrumentului și exercițiile de sintaxă au produs activări ale creierului în zone comune, cu aceeași distribuție spațială, într-o regiune numită „ganglionii bazali”. În a doua parte a studiului lor, oamenii de știință au analizat posibilitatea antrenării abilitățile sintactice prin antrenamentul folosind instrumente, dar și viceversa.

Când rata de incidență scade sub 3 la mie, școlile ar putea desfășura cursuri în format fizic indiferent de rata de vaccinare a personalului.

Desfășurarea școlii cu prezența fizică a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor, în localitățile unde incidența este mai mică de 3/1.000, indiferent de rata de vaccinare a personalului, a fost aprobată oficial vineri prin hotărâre a Comitetului Național pentru Situații de Urgență.

„Se abilitează Ministerul Educației și Ministerul Sănătății în vederea modificării Ordinului comun nr. 5.338/2.015/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, în sensul permiterii participării zilnice, cu prezență fizică la cursuri, a tuturor antepreșcolarilor, preșcolarilor și elevilor în unitățile de învățământ din localitățile unde incidența cumulată la 14 zile este mai mică de 3/1.000 de locuitori, indiferent de rata de vaccinare a personalului, cu respectarea tuturor normelor de prevenire a răspândirii infecțiilor cu SARS-CoV-2”, se arată în hotărârea CNSU.

Editura Universitară Danubius vă supune atenției apariția unei noi reviste: New Trends in Psychology. Jurnalul academic publica studii și cercetări axate pe probleme de psihologie generală, psihologie cognitivă, creativitate, psihologia muncii și cea organizațională, psihologia copilului, psihologie educațională, dezvoltare umană, logopedie, psihopatologie și psihoterapie.

Revista se adresează comunității studenților de nivel licență și masterat de la specializarea “Psihologie”, cadrelor didactice și profesioniștilor interesați de propria dezvoltare personală, dar și celor din domenii conexe precum sociologia,  asistența socială, psihopedagogia specială sau medicina.

Această publicație va fi utilă, în mod deosebit, studenților și specialiștilor preocupați de teoria și practica metodelor moderne în aplicarea psihologiei.

Vor fi acceptate doar articole în limba engleză.

Revista apare de două ori pe an, în lunile Februarie și Octombrie, sub print ISSN: 2668-0696. Aceasta este indexată în baza de date PROQUEST.

Jurnalul poate fi accesat la următorul link: https://dj.univ-danubius.ro/index.php/NTP/index.

Pe 9 noiembrie a avut loc licitația pentru contractul de lucrări în cadrul proiectului.

Potrivit declarațiilor primarului municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, ”acest colegiu de prestigiu va beneficia pentru prima dată de lucrări ample de modernizare”.

Este vorba despre un proiect cu fonduri europene de 2,1 milioane de lei.

Lucrările vizează în principal reabilitarea termică, refacerea instalațiilor de încălzire și modernizarea sistemului de iluminat.

În fiecare an, la 19 noiembrie, se marchează Ziua mondială a toaletei ("World Toilet Day"), cu scopul de a atrage atenţia asupra faptului că circa 3,6 miliarde de oameni de pe glob trăiesc fără acces la canalizare în condiţii de siguranţă. Se doreşte, de asemenea, abordarea crizei globale de salubritate, pentru a atinge obiectivul 6 de dezvoltare durabilă (ONU): apă şi canalizare pentru toţi până în 2030, conform https://www.worldtoiletday.info/.

Tema pentru 2021 este "Valuing toilets". De asemenea, UN-Water ("United Nations-Water") a lansat o campanie globală de socializare în jurul #WorldToiletDay, atrăgând atenţia asupra faptului că toaletele sunt subfinanţate, prost gestionate sau neglijate în multe părţi ale lumii. Acest lucru are consecinţe devastatoare pentru sănătate, economie şi mediu, în special în comunităţile cele mai sărace şi marginalizate, atrage atenţia UN-Water, potrivit site-urilor https://www.gwp.org/ şi https://www.unwater.org/.

Ministerul Sănătății anunță că, urmare a centralizării datelor raportate de inspectoratelor școlare județene, în săptămâna 15 - 19 noiembrie 2021, unitățile de învățământ, inclusiv palatele copiilor, cluburile copiilor, cluburile sportive școlare, funcționează astfel:

Număr unități cu activitate față în față: 12.882 (71,86%);

Număr unități de învățământ integral în sistem online ca urmare a ratei de vaccinare mai mică de 60%: 4.983 (27,8%);

Număr unități cu activitatea integral în sistem online ca urmare a aplicării art. 3 alin. 2 din ordinul comun (solicitare a unității și aprobare ISJ/ISMB): 55 (0,31%);

Număr unități de învățământ integral în sistem online ca urmare a aplicării art. 6 alin. 2 din ordinul comun (cel puțin 50% din nr. de clase suspendate): 6 (0,03%);

Număr unități de învățământ integral în sistem online ca urmare a aplicării art. 6 alin. 9 din ordinul comun (anchetă DSP, hotărâre CJSU): 0.

a) Cadrul medical/persoanele responsabile desemnate vor anunța imediat părinții/reprezentantul legal al elevului.

b) Elevul va fi izolat în cabinetul medical sau în spațiul special desemnat și organizat, unde va fi monitorizat de către un cadru medical sau persoanele special desemnate, conform prevederilor prevăzute la punctul VI – Protocoale, subpunctul 4 - Protocol de izolare a copiilor cu simptome specifice COVID-19 din Anexa la Ordinului comun MS/MEC/5338/2015/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2;

c) Cadrul medical sau, după caz, persoanele responsabile desemnate din cadrul unității de învățământ vor solicita la direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București efectuarea testării prin metoda RT-PCR a elevului.

Unitățile de învățământ din sistemul public și privat vor raporta direcțiilor de sănătate publică județene si a municipiului București, cazurile cu rezultat pozitiv la testul antigenic rapid din salivă, în vederea testării prin metoda RT-PCR.

Direcțiile de sănătate publică județene și a municipiului București vor asigura testarea prin RT-PCR a elevilor cu rezultat pozitiv la testul antigenic rapid din salivă.

Primăria municipiului Galați ne informează că a fost semnat contractul de finanțare europeană pentru un nou proiect ce vizează modernizarea Școlii Gimnaziale „Miron Costin”, de această data fiind vorba despre corpurile C1 și C2 din str. Alba Iulia nr. 1 (cartier I.C. Frimu).

Principalele categorii de lucrări de intervenție sunt: lucrări de reabilitare termică a elementelor de anvelopă, lucrări de reabilitare termică a sistemului de furnizare a apei calde de consum, instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei electrice și/sau termice pentru consum propriu, lucrări de instalare a sistemelor de climatizare, ventilare naturală pentru asigurarea calității aerului interior, lucrări de modernizare a instalației de iluminat etc.

Corpul C1 din str. Alba Iulia nr. 1 a fost construit în anul 1936 și are regimul de înălțime P, iar Corpul C2 are un regim de înălțime de S+P+2E și a fost dat în folosință în anul 1995. În ambele corpuri își desfășoară cursurile aproximativ 700 elevi înscriși în învățământul primar și gimnazial.

Valoarea totală a proiectului cu fonduri europene este de 6.908.914,55 lei cu TVA, din care 2.331.130 de lei vor fi asigurați de la bugetul local. Perioada de implementare este de 17 luni de la semnarea contractului de finanțare.

De curând, pentru Școala Gimnazială „Miron Costin” a fost semnat și contractul de finanțare europeană pentru modernizarea corpului C1, situat pe str. Alba Iulia nr. 2, construit în anul 1936, în care își desfășoară cursurile aproximativ 260 elevi. Valoarea totală a proiectului ce vizează acest corp este de 3.302.396,06 lei lei cu TVA, din care contribuția de la bugetul este de 1.103.809 lei.

Bursele de performanţă, de merit, de studiu şi cele de ajutor social vor creşte începând cu semestrul doi al anului şcolar 2021-2022, se anunță printr-un comunicat MEN, după ce în şedinţa de guvern a fost adoptată o hotărâre privind stabilirea cuantumului minim al burselor, diferenţiate pe categorii.

Bursele de performanţă vor creşte de cinci ori, de la 100 de lei la 500 de lei, iar bursele de merit se vor dubla, de la 100 la 200 de lei.

În acelaşi timp, va creşte plafonul de la care acestea vor putea fi acordate: de la media 8,50 la media 9,50.

Urmare a predării on-line, urmare a renunţării la teze, rezultatele au fost foarte mult distorsionate, în aşa fel încât 50% din elevii României s-ar fi încadrat la burse de merit, urmare a rezultatelor înregistrate la nivelul anului şcolar 2020-2021", a arătat Cîmpeanu într-o declaraţie de presă susţinută la Palatul Victoria