Desfiinţarea sporului de doctorat, condiţionarea acordării titlului de doctor de publicarea tezei pe site-ul Ministerului Educaţiei şi eliminarea posibilităţii de retragere la cerere a titlului – toate sunt măsuri propuse miercuri de parlamentarii USR într-un pachet de proiecte de lege pentru a descuraja plagiatul în tezele de doctorat, conform unui anuţ al partidului, publicat de Agerpres. Senatorul USR Ştefan Pălărie a declarat, la Palatul Parlamentului, că plagiatele vor fi scoase “la lumină” prin adoptarea acestor proiecte.
“În România, doctoratele au ajuns într-o situaţie în care sunt judecate pe dos decât în ţările civilizate şi normale şi suntem într-o situaţie absurdă, răsturnată, în care doctoratele, în loc să fie publice, sursă de ştiinţă şi de cunoaştere pentru toţi cei care doresc să avanseze, să inoveze sau să descopere în detaliu domeniul lor de interes, avem doctorate care sunt ferecate, ascunse, puse în spatele unor porţi care să le facă inaccesibile, în aşa fel încât nimeni să nu ajungă la ele. Prin adoptarea acestor legi vom descuraja plagiatul. De la intrarea în vigoare a legilor din acest pachet, ministrul Educaţiei, oricine ar fi el, nu va putea să acorde titlul de doctor prin ordin de ministru decât după ce un exemplar al lucrării de doctorat, atât în format fizic, cât şi digital, va fi pus la dispoziţia Bibliotecii Naţionale a României şi după ce această lucrare va fi făcută publică pe site-ul Ministerului Educaţiei. Nu vor mai putea exista situaţii de lucrări de doctorat care să nu ajungă în spaţiul public”, a spus Ştefan Pălărie.

Echipa proiectului Antreprenoriat inovativ pentru studenţi, în regiunea Sud-Est, Antres 2.0 anunţă lansarea Concursului de selecţie a planurilor de afaceri AntRES 2.0. În perioada 9 -30 aprilie 2022, are loc desfăşurarea Concursului de planuri de afaceri, în urma căruia vor fi declarate câştigătoare minim 13 afaceri inovatoare iniţiate de studenţii din grupul ţintă al proiectului. Astfel, în cadrul procedurii de evaluare şi selecţie a planurilor de afaceri, vor fi selectate minimum 13 şi maxim 32 de planuri de afaceri, după cum urmează:
minim 90% din numărul total de persoane beneficiare de ajutor de minimis sunt persoane care au participat la cursurile de formare în antreprenoriat în cadrul proiectului AntRES 2.0 şi care au candidat pentru obţinerea finanţării prin ajutorul de minimis;
maxim 10% din numărul total de persoane beneficiare de ajutor de minimis sunt persoane care nu au participat la cursurile de formare pentru dobândirea de competenţe antreprenoriale din cadrul proiectului AntRES 2.0 (dar care se încadrează în categoriile de grup ţintă eligibile) şi care au candidat pentru obţinerea ajutorului de minimis.
Valoarea maximă a ajutorului de minimis pentru fiecare întreprindere sprijinită, în parte, va fi stabilită proporţional cu numărul de locuri de muncă ce se vor crea, astfel:
ajutor de minimis mai mic sau egal cu 40.000 de euro – minim 2 locuri de muncă create;
ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 40.000 de euro dar mai mică sau egală cu 60.000 de euro – minim 3 locuri de muncă create;
ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 60.000 de euro dar mai mică sau egală cu 80.000 de euro – minim 4 locuri de muncă create;
ajutor de minimis cu o valoare mai mare de 80.000 de euro dar mai mică sau egală cu 100.000 de euro – minim 5 locuri de muncă create.
Întreprinderile nou înfiinţate prin implementarea planurilor de afaceri selectate în urma procesului de evaluare şi selecţie, vor trebui să aiba sediul social şi, după caz, punctul/ punctele de lucru, în regiunea Sud-Est în care se implementează proiectul;
Fiecare plan de afaceri selectat va fi finanţat cu maxim 484.350 lei (100.000 euro x 4.8435 RON / euro din luna mai 2020 – InforEuro), subvenţie care va face obiectul schemei de ajutor de minimis (bugetul proiectului va fi exprimat doar în lei).
Metodologia completă de selecţie a planurilor de afaceri, template-ul planului de afaceri, macheta financiară, precum şi calendarul de desfăşurare a Concursului pot fi consultate pe site-ul proiectului www.antres20.ugal.ro, la secţiunea Concurs planuri de afaceri.
Date de contact: Prof. univ. dr. Daniela Ancuţa Şarpe – Manager de proiect. Adresa: Str. Domnească, nr.47, Galaţi. Email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. Tel.: 0723500623.

Francofonia, sărbătorită internaţional pe 20 martie în fiecare an. Peste 50 de milioane de elevi învaţă franceza ca a doua limbă la şcoală, însă predarea limbii franceze este în pericol dacă politicile din Educaţie nu determină tinerii să aleagă meseria de profesor – nou raport al Organizaţiei Internaţionale a Francofoniei. După cum se arată în cel mai nou raport al OIF, 50 de milioane de elevi şi studenţi învaţă franceza ca limbă straină. Data de 20 martie se referă la înfiinţarea, în 20 martie 1970, la Niamey, capitala Nigerului, a Agenţiei de Cooperare Culturală şi Tehnică, care avea să devină Organizaţia Internaţionala a Francofoniei (OIF), potrivit informaţiilor de pe francophonie.org, platforma OIF.
În acest an, tema zilei este “Francofonia viitorului”, pentru a evidenţia sprijinul Francofoniei pentru tineri şi aspiraţiile lor, în special în domeniile antreprenoriatului, al tehnologiilor digitale şi al dezvoltării durabile. În 2022, 20 martie este sărbătorita oficial în Dubai, cu activităţi ale OIF începute din octombrie 2021. De prcă l noi, la români, nu se învăţa limba franceză chiar şi în "Epoca de Aur"!

Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, prin Facultatea de Litere, în colaborare cu Agenţia Naţională de Presă AGERPRES, organizează Expoziţia „Galaţiul de altădată”, ce conţine fotografii ale principalelor obiective din oraş, aflate în arhiva fotografică a Agenţiei.
Evenimentul se încadrează în manifestările organizate cu ocazia Zilelor Universităţii. Pe 20 martie se împlinesc 74 de ani de când s-a folosit pentru prima dată denumirea de „Universitate” într-un act oficial (Decretul Consiliului de Stat din 20 martie 1974), ce consfinţeşte unirea Institutului Politehnic cu Institutul Pedagogic, existente deja în oraşul de la Dunăre.
Expoziţia, găzduita în holul instituţiei de învăţământ superior, cuprinde fotografii ale oraşului, realizate în intervalul 1947-1998, de fotoreporterii Agenţiei Naţionale de Presă AGERPRES, fotografii care au beneficiat de un proces de digitalizare, început în 2014.
Vernisajul va avea loc luni, 21 martie 2022, la ora 13,00, în prezenţa directorului general al Agenţiei Naţionale AGERPRES, Claudia Victoria Nicolae. Vor participa: prof. univ. dr. ing. Puiu Lucian Georgescu, Rectorul Universităţii “Dunărea de Jos” din Galaţi, prof. univ. dr. ing. Silvius Stanciu şi dr. Alexandru Nechifor, cei doi Prorectori ai UDJG, prof. dr. Simona Antofi şi conf. univ. dr. Cătălin Negoiţă de la Facultatea de Litere.
Expoziţia face parte dintr-o serie itinerantă, realizata de AGERPRES, cu ocazia împlinirii a 133 de ani de la înfiinţarea Agenţiei. Ea va rămâne spre vizitare în holul Universităţii până pe 21 aprilie 2022.

Primăria municipiului Galați informează că a fost semnat contractul de finanțare europeană pentru reabilitarea și eficientizarea energetică a Grădiniței cu program prelungit nr. 9, situată în cartierul Țiglina 2.

Valoarea proiectului este de peste 1,2 milioane de lei iar perioada de implementare a proiectului este de 45 luni.

Principalele lucrări de intervenție vor fi izolarea termică a fațadei, înlocuirea tâmplăriei exterioare, instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei, modernizarea instalației de iluminat, refacerea tencuielilor degradate, refacerea finisajelor, adaptarea infrastructurii pentru persoanele cu dizabilități, reparații la trotuare etc.

Lucrările vor conduce la creșterea eficienței energetice, reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și scăderea costurilor de energie termică.

Grădinița a fost construită între anii 1969-1970, iar intervenții se vor realiza la corpurile A și B.

Proiectul „Reabilitarea și eficientizarea energetică a Grădiniței cu program prelungit nr. 9 - Corp A+B Galați” este finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020, Axa

prioritară 3 – Sprijinirea tranziției către o economie cu emisii scăzute de carbon

Suplimentarea cu un post de subsecretar de stat în cadrul Ministerului Educaţiei, precum şi completarea atribuţiilor Organismului intermediar în cadrul Programului operaţional „Capital uman“ (OIPOCU) pentru implementarea proiectului „România educată”, prevăzute în proiectul de hotărâre pus în dezbatere de Ministerul Educaţiei. Concret, proiectul ar urma să modifice Hotărârea Guvernului nr. 369/2021 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Educaţiei.
Propunerile şi sugestiile cu privire la proiectul supus consultării publice pot fi trimise în următoarele 10 zile (de la data publicării: 15.03.2022) pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.. În descrierea situaţiei actuale, este menţionat că, "la nivelul ministerului, există un număr de 2 subsecretari de stat. Pentru dezvoltarea capacităţii administrative în domeniul învăţământului de stat, pentru implementarea proiectului „România educată” se impune suplimentarea numărului de posturi de subsecretari de stat din cadrul Ministerul Educaţiei, precum şi completarea atribuţiilor OIPOCU, ca structură în cadrul ministerului, astfel încât să existe o mai bună corelare între activităţile acestora în ceea ce priveşte implementarea proiectului „România educată”."

Sesiuni gratuite de training cu studenţi, masteranzi, doctoranzi şi tineri cercetători din România sunt organizate în cadrul proiectului "Games of Science", pentru a-i învăţa să vorbească în public, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. La sfârşitul fiecărei sesiuni, participanţii vor fi invitaţi să se întreacă într-un concurs inedit de prezentări ştiinţifice. Sesiunile se vor desfăşura online în weekend, în perioada 19 martie – 8 mai. Proiectul este lansat de British Council România şi Asociaţia BioMentorHub.
Obiectivul trainingurilor şi al concursului este de a-i încuraja pe tinerii care au sau îşi doresc o carieră în cercetare să explice idei şi procese complexe pe înţelesul publicului şi pe scurt. Proiectul este deschis studenţilor, masteranzilor, doctoranzilor din România, precum şi cercetătorilor, cadrelor didactice universitare, personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi altor specialişti în vârstă de 20–34 de ani care lucrează în instituţii de învăţământ şi cercetare sau în alte organizaţii cu profil ştiinţific din România.
Înscrierea pentru training şi concurs este gratuită şi se poate face până pe 16 martie prin platforma “Games of Science”.
În cadrul trainingului, organizat sâmbăta, participanţii vor învăţa activ să vorbeasca în public, în format digital sau faţă în faţă, vor afla cum să-şi folosească emoţiile pentru a fi mai convingători, vor exersa prezentarea subiectelor complicate în limbaj simplu şi se vor pregăti pentru formatul de competiţie, se arată în comunicat.

Anunță primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, pe pagina sa de socializare, a debutului campaniei de curățenie urbană programată printre activitățile principale ale Primăriei.

 ”Cu toții ne dorim să avem un oraș cât mai curat, dar stă în puterea fiecăruia să-l menținem așa”, este îndemnul pe care edilul îl lansează și concetățenilor săi, cu această ocazie.

Până pe 21 aprilie este programată curățenia de primăvară, iar echipele Ecosal vor interveni în fiecare zonă a orașului, în funcție de condițiile meteo. La această oră se acționează în cartierele Țiglina 1 și Țiglina 2 cu 22 muncitori, 2 tractoare, un utilaj pentru încărcare, precum și cu un aspirator performant pentru frunze.

Pentru a semnala situații deosebite privind curățenia, aveți la dispoziție numărul de telefon 0236.312.282, adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau pagina de Facebook a serviciului Ecosal.

În data de 9 martie 2022 a avut loc lansarea paginii web https://danube-ecotravel.com/, un eveniment important inclus în cadrul proiectului „Dezvoltarea şi promovarea turismului verde în sectorul dunărean al bazinului Mării Negre (raionul Cahul, Republica Moldova; raionul Reni, Ucraina şi judeţul Galaţi, România)”.
La eveniment au participat reprezentanţi ai agenţilor economici, prestatori de servicii turistice din cele trei regiuni transfrontaliere, experţi în turism, muzeografi, dar şi staff-ul proiectului: dl. Liubomir Chiriac, manager de proiect, director executiv, IDIS ”Viitorul”, dl. Conf. univ. dr. ing. Cristian Munteniţă, coordonator de proiect, Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, România; dna. Liliana Ivanov, coordonatoare de proiect, Comunitatea teritorială Reni, Ucraina, dl. Nicon Pîslari, coordonator de proiect Consiliul Raional Cahul. Prin dezvoltarea aceastei platforme web se are în vedere facilitarea accesului turiştilor la o serie de informaţii extrem de utile, acestea fiind prezentate în mod coerent şi practic, în trei limbi: română, ucraineană şi engleză, scopul principal fiind acela de a promova şi încuraja dezvoltarea turismului verde în regiune.
Pagina web https://danube-ecotravel.com/ este structurată pe opt segmente principale: Noutăţi, Despre noi, Regiunea transfrontalieră Cahul-Reni-Galaţi, Potenţial turistic transfrontalier, Atracţii turistice, rute transfrontaliere, cazare şi alimetare şi informaţii de bază. Secţiunea Regiunea transfrontalieră Cahul-Reni-Galaţi conţine informaţii de bază despre zonă privind geografia, istoria, demografia, cultura, economia şi totdată informaţii privind cooperare transfrontalieră.

În perioada 13-19 martie sărbătorim Săptămâna Conștientizării Creierului, eveniment ce unește oameni de știință, cadre didactice, specialiști din domeniul medical, din educație, psihologie sau neuroștiințe într-un efort comun pentru înțelegerea importanței unei bune sănătăți a creierului.

Scopul este și de a promova elevilor și studenților domeniul neuroștiințelor, oferindu-le o mai bună înțelegere a sistemului nervos. Este un eveniment dedicat nu doar specialiștiilor din neuroștiințe sau elevilor, studenților și tinerilor cercetători, ci și oricărei persoane interesate de această ramură.

Săptămâna Conștientizării Creierului este un eveniment dezvoltat la inițiativa Fundației DANA și desfășurat în 82 de țări. Creierul este sursa emoțiilor, gândurilor, comportamentului nostru și este interconectat cu celelalte organe și sisteme, susținând buna lor funcționare. Este important să știm care sunt factorii de risc ce ne predispun la boli mintale sau neurologice, să învățăm să ne antrenăm creierul și să îl protejăm.

Evenimentul internațional de informare publică vizează și progresul și beneficiile cercetării creierului. În acest scop se organizează evenimente, conferințe, prezentări, campanii de informare, zile ale porților deschide în laboratoarele de neuroștiințe, workshop-uri etc. Este o oportunitate ca oamenii să cunoască progresul din domeniul cercetării neurologice și progresul în diagnosticarea, tratamentul și prevenția unor afecțiuni ale creierului, ca Alzheimer, Parkinson, AVC, scleroză multiplă, schizofrenie, depresie etc.

Este o ocazie pentru cei pasionați de științe și nu numai să se inspire, să se informeze și să conștientizeze importanța unui creier sănătos!