Primăria Galați primește un ajutor nesperat pentru rezolvarea unor blocaje în circuitul birocratic al documentelor, în cadrul comunicării cu publicul și cetățenii plătitori de taxe, tocmai din partea unor tineri, elevi în cadrul unui liceu de prestigiu din oraș. Ca urmare a acestui fapt, reprezentanții gălățenilor reacționează și îi premiază pe tinerii inovatori.
”Astăzi am avut bucuria de a premia doi copii extraordinari - Vlad Cacenschi și Andrei Durlea - de la Colegiul Național Vasile Alecsandri, care au creat singuri o aplicație electronică foarte utilă.
Prin intermediul aplicației se pot trimite mesaje sau se pot face sesizări către diverse instituții privind situații de victime ale discriminării, corupției, violenței, abuzului sau exploatării.
Este vorba despre un concurs de idei derulat de Asociația Grupul de Acțiune Locală STRATEGAL. Încurajăm și susținem inovația.
Felicitări copiilor și tuturor celor implicați în acest proiect!” s-a arătat încântat primarul municipiului Galați, Ionuț Pucheanu, la momentul prezentării aplicației de către cei doi elevi.
Cu majoritate de voturi, Curtea Constituţională a declarat neconstituţională Legea pentru modificarea art.6 alin.(9) din Legea educaţiei fizice şi sportului nr.69/2000. Guvernul atacase la CCR legea iniţiată de USR. Purtătorul de cuvânt al USR, Ionuţ Moşteanu, a anunţat, miercuri, că va redepune, alături de deputatul Tudor Rareş Pop, proiectul care permite folosirea gratuită a terenurilor de sport din curtea şcolii şi în afara orelor de program.
Anunţul a fost făcut în contextul în care Curtea Constituţională a României a admis, miercuri, sesizarea Guvernului şi a stabilit că proiectul este neconstituţional.
„Nicolae Ciucă a învins. Suferă milioane de copii. Dar pentru el nu contează asta. CCR a declarat neconstituţionala legea USR care deschide curţile şcolilor şi oferă copiilor şansa de a se juca într-un mediu sigur. Deşi proiectul a fost votat de toate partidele, premierul Nicolae Ciucă a atacat legea la CCR. De ce a facut asta? De ce ai vrea să vezi în continuare copiii jucându-se printre maşini, în locuri periculoase, nu în spaţiile amenajate din şcoli care stau închise? Alături de Tudor Rareş Pop – deputat USR, vom redepune proiectul”, a scris Moşteanu, pe Facebook.
Proiectul de lege prin care bursele elevilor să fie plătite până la data de 25 a lunii este susţinut de Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. „AEBI susţine proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011, prin care primăriile ar putea fi obligate să livreze bursele elevilor până pe data de 25 a lunii”. Amintim că Edupedu.ro a scris ieri despre proiectul de lege, iniţiat de un grup de parlamentari PNL, ce propune ca bursele pentru învăţământul preuniversitar şi universitar să fie plătite elevilor la o dată fixă, lunar şi în avans până pe 25 a lunii anterioare celei pentru care se acordă.
„Foarte multe primării, inclusiv din Bucureşti, au sau au avut obiceiul de a livra bursele elevilor în intervale de timp inacceptabil de mari. De exemplu, în luna august 2021, mai mulţi consilieri au semnalat faptul că Primăria Sectorului 1 nu a mai plătit nicio bursă din luna martie. În Municipiul Târgu-Mureş, elevi care beneficiază de bursă de excelenţă nu le-au primit timp de un an”, se arată în comunicat.
Preşedintele AEBI, Alexia Marinescu, a spus că „din postura de elev, este dezamăgitor să îţi înceapă anul şcolar în septembrie, iar bursa să o primeşti în decembrie. Încălcarea dreptului fundamental la învăţătura, cu care elevii se confruntă la momentul actual, a devenit un concept clişeic – de care cetăţenii sunt conştienţi. Vocea noastră se aude, dar nu este ascultată.”
Orice profesor poate oricând să folosească lecții deja dezvoltate de alte cadre didactice, dacă acestea și-au dat acordul. Materielele educative se află în biblioteca virtuală LIVRESQ.Primele materiale pentru care s-a activat deja această funcționalitate sunt resursele educaționale deschise (R.E.D.) dezvoltate de către experții e- learning din Proiectul CRED, al Ministerului Educației.
În platformă sunt accesibile peste 13.400 de materiale educaționale interactive, din care 4.100 publice, 273 materiale de tip resurse educaționale deschise ale CRED și 358 materiale omologate de Ministerul Educației.
Într-o lecție din platforma se pot adăuga texte, galerii de poze, animații, audio, video, chestionare, asistenți educaționali, dar și resurse dezvoltate pe alte platforme, toate aceste acțiuni realizându-se fără a fi necesare cunoștințe de programare.
Fiecare lecție dezvoltată poate fi folosită apoi oricând, oriunde și de pe orice dispozitiv.
Primăria municipiului Galați informează că a fost semnat contractul de lucrări pentru reabilitarea și eficientizarea energetică a clădirii în care funcționează Grădinița „Codruța” din cartierul Micro 19, după ce au fost atrase fonduri europene în acest scop.
Valoarea contractului de lucrări, în urma licitației publice, este de 903.617,70 lei fără TVA. Durata contractului este de 6 luni, fiind prevăzute 2 luni pentru proiectare și 4 luni pentru execuția lucrărilor.
Principalele categorii de lucrări de intervenție sunt: izolarea termică a clădirii, înlocuirea tâmplăriei, instalarea unor sisteme alternative de producere a energiei, modernizarea instalației de iluminat, realizarea unui sistem de preluarea a apelor pluviale etc.
În data de 31 martie 2022 a avut loc la Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, la Facultatea de Ştiinţa şi Ingineria Alimentelor evenimentul ştiinţific ”INFORMATION DAY”, derulat în cadrul Proiectului BSB 1101 "Local development and cross border cooperation in the area of agricultural products and traditional food", responsabil instituţional conf. dr. ing. Gabriela IORDĂCHESCU.
Evenimentul a fost derulat în format hibrid, fizic şi online, pe Platforma Miocrosoft Teams. Au participat reprezentanţi ai instituţiilor publice locale şi naţionale, institute de cercetare, asociaţii de producători, experţi tehnici şi cadre didactice din cadrul universităţii. Au luat cuvântul/au realizat prezentări parteneri instituţionali de la Direcţia Agricolă Galaţi, Laboratorul Central pentru Controlul Calităţii şi Igienei Vinului Panciu, Camera de Comerţ şi Industrie a Judeţului Brăila, Direcţia de Sănătate Publică Galaţi, Consiliul Judeţean Galaţi, ANCC CAPRIROM, ADR SE (prin Biroul Planificare, Programare şi Monitorizare Regională), ONG ANDRA& LIVE – Brăila, Clusterul Inovativ ”Dunărea de Jos”, Asociaţia Generală a Inginerilor din România.
În format online au realizat prezentări pe tematica proiectului şi au participat la discuţii doamna dr. ing. Nastasia Belc – Director Institutul de Bioresurse Bucureşti şi domnul dr ing. Ştefan Pădure, preşedintele Asociaţiei pentru Promovarea Alimentului Românesc.
Toate clasele vor fi dotate cu table inteligente, a anunţat ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, într-un briefing de presă la Guvern. Pentru această „reformă radicală”, cum a numit-o oficialul, autorităţile române au de îndeplinit, până la 31 martie, un jalon în cadrul Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă. Este vorba despre adoptarea, prin ordin de ministru, a „definiţiei standardelor tehnice de dotare a claselor din şcolile româneşti şi a laboratoarelor de informatică”. Ministrul a dat asigurări că profesorii vor putea scrie pe tablele interactive la fel de simplu cum scriu şi pe cele clasice.
"O reformă pe care o apreciez ca fiind radicală este aceea a trecerii de la stilul clasic, cu creta pe tablă, la tabla inteligentă, interactivă. Sunt în măsură să vă precizez că este vorba de accesul tehnologiei de ultima oră, pentru că, fără a dori să intru în detaliu, ştiţi că mai există nişte… existau table interactive, care presupuneau existenţa unui videoproiector şi care presupunea un proces foarte complicat de calare în 9 puncte, 16 puncte, 25 de puncte etc. Nu. Aceste table interactive pe care le dorim în fiecare clasă din şcolile româneşti nu necesită un proces foarte complicat de utilizare şi acele cadre didactice care sunt mai puţin familiarizate încă cu mediul digital vor putea să scrie normal pe acea tablă, exact aşa cum scriu şi cu creta, având avantajul că ceea ce predau la clasă se poate transfera, ştiţi foarte bine, instantaneu, pe telefoane, tablete, laptopuri pe care le utilizează elevii. Deci, insist asupra acestei reforme, pentru că este o schimbare radicală a şcolilor româneşti" a spus ministrul Educaţiei. Probabil că nici elevii nu vor mai avea nevoie să-şi ia notiţe, vor face doar poze sau filmuleţe cu tabla.
Camera Deputaţilor a decis, marţi, instituirea în 11 aprilie a Zilei educaţiei financiare, adoptând un proiect de lege în acest sens, potrivit Agerpres. Potrivit proiectului, Parlamentul, Ministerul Finanţelor, Ministerul Educaţiei, Banca Naţională a României, Autoritatea de Supraveghere Financiară şi Institutul de Studii Financiare, precum şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale pot organiza, de Ziua educaţiei financiare, manifestări publice, simpozioane, seminarii, mese rotunde sau alte tipuri de evenimente publice.
Camera Deputaţilor este for decizional pentru acest proiect de lege. Actul a fost trimis la Administraţia Prezidenţială pentru promulgare. Legea intră în vigoare după publicarea ei în Monitorul Oficial.
Proiectul de lege care elimină renunţarea voluntară la titlul de doctor din Legea Educaţiei a fost reîntors în Comisia de învăţământ, după cum a anunţat ieri senatorul Ştefan Pălărie. „Iar azi, când legea putea fi votată, a fost oprită de o mână invizibilă, ca prin miracol, şi întoarsă la Comisie, pentru motive necunoscute”, a scris senatorul pe Facebook. Amintim că săptămâna trecută Edupedu.ro a scris că propunerea legislativă a fost sprijinită cu unanimitate în Comisia pentru învăţământ din Senat.
„Astăzi am fi avut posibilitatea să trimitem către promulgare, la Cotroceni, aceasta lege care îşi propunea să elimine posibilitatea de renunţare voluntară la titlul de doctorat, pe care un om, teoretic, îl munceşte trei ani, cinci ani pentru a-l putea obţine”, a declarat ieri senatorul USR.
El a menţionat că renunţarea voluntară la titlul de doctor este neconstituţională: „Această renunţare la doctorat era nu numai neconstituţională, aşa cum are reieşit din decizia nr. 624 din octombrie 2016. Nu numai că ajunge să creeze o situaţie paradoxală – cineva care a obţinut inclusiv beneficii ca angajat la stat: de promovare sau de acces la funcţii publice şi de primire a unui spor de doctorat, să poată să ajungă să renunţe la aceste lucruri”.
„Ce este şi mai uimitor este că Guvernul, printr-un aviz dat şi semnat de către premierul Nicolae Ciucă, era în favoarea acestei legi de eliminare a posibilităţii de renunţare. Mai mult decât atât, am obţinut săptămâna trecută un raport în unanimitate, în comisia de specialitate, adică la Învăţământ, iar astazi când legea putea să meargă către promulgare la Cotroceni, în mod miraculos, a fost reîntoarsă la comisie pentru motive necunoscute”, a declarat Ştefan Pălărie.
SuperTeach este singurul proiect educațional, la nivel național, calificat să pregătească profesori talentați în dezvoltarea și implementarea unei mentalități deschise în educație. Proiectul a luat ființă în 2017 când câțiva antreprenori membri ai Romanian Business Leaders au realizat că pentru a crește România, pentru a avea o economie performantă și o societate sănătoasă, trebuie să își adune forțele și să genereze o revoluție la nivelul educației românești. Acest lucru înseamnă schimbarea mentalității profesorilor din România, ei fiind cei care îi pot ajuta pe copii să își descopere vocația și să devină jucători activi în societate și în economie. De profesori depinde, într-o foarte mare măsură, modul în care va arăta România mâine.
În prezent, asociația SuperTeach (www.superteach.ro) dezvoltă comunități locale în 23 județe cu ajutorul celor 51 de facilitatori ai programului Mentalitate deschisă în educație (MDIE).
Asociația a atras în cei patru ani de activitate numeroși antreprenori, companii autohtone și multinaționale, reprezentanți ai autorităților și peste 30.000 de profesori, parte a comunității SuperTeach, toți având același obiectiv: transformarea educației din România.
În paralel cu desfășurarea conferințelor, atelierelor și cursurilor pentru profesorii care se înscriu să participe la aceste activități, a fost lansată în octombrie 2021, în premieră națională, proiectul Școala SuperTeach.
Proiectul Școala SuperTeach presupune că, pe o perioadă de doi ani, în unitatea de învățământ constănțeană vor fi implementate instrumentele pentru schimbarea mentalității la toate nivelurile: vor fi realizate cursuri de mentalitate deschisă în educație cu conducerea școlii, cu profesorii, elevii, părinții și personalul non-didactic.
Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi începe, în luna aprilie, o amplă campanie de promovare a ofertei educaţionale pentru admiterea din acest an. Din 5 aprilie, UDJG, în parteneriat cu Inspectoratele Şcolare Judeţene, instituţia de învăţământ superior va organiza şase Târguri educaţionale „Student#UDJG”, cu prezenţa fizică, destinate elevilor de la colegiile şi liceele din judeţele Brăila, Focşani, Buzău, Tulcea, Slobozia şi Galaţi.
La aceste târguri, liceenii vor putea face cunoştinţă cu profesorii şi studenţii celor 14 facultăţi, vor vedea experimente şi vor participa la concursuri, vor afla care sunt programele de studiu şi specializările scoase la concurs la admiterea din acest an, dotările din “Campusul Al. I Cuza”, oportunităţile în carieră şi posibilităţile de angajare pe care le oferă studiul în cadrul UDJG. În plus, cei interesaţi pot afla despre licenţa a II-a, programele de conversie, oferta educaţională a universităţii la nivel de masterat şi doctorat, programele postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională, cursuri de perfecţionare pe care UDJG le organizează.
„Aşteptăm să ne întâlnim cu tinerii dornici să studieze, să îşi lărgească orizonturile, vrem să le arătăm ce avem mai bun, să îi atragem la Universitea „Dunărea de Jos” din Galaţi, unde se face performanţă educaţionala şi se pun bazele unor cariere solide”, a declarat prof. univ. dr. ing. Silvius Stanciu, Prorector UDJG, responsabil cu organizarea acestei campanii de promovare. Întâlnirile cu viitorii studenţi se vor desfăşura după următorul grafic: Braila - 5 aprilie, Focşani -aprilie, Buzău - 12 aprilie, Tulcea -14 aprilie, Slobozia -3 mai şi Galaţi - 5 mai.
Târgurile educaţionale „Student#UDJG” se înscriu în proiectul „Parteneriat pentru performanţa universitară”, derulat de Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi, alături de Inspectoratele Şcolare Judeţene şi instituţiile din învăţământul preuniversitar.
3888 de elevi, 620 de profesori, reprezentând un număr de 426 de echipe din România, Republica Moldova, dar și din alte două țări, s-au înscris la cea-a de-a VII-a a ediție a Boovie – Festival-concurs internațional de book-trailere, care se va desfășura la Focşani, în perioada 15 – 17 iulie, anunță pagina de Facebook a festivalului.
Anul acesta, înscrierile au început în ianuarie, și în total s-au înscris 426 de echipe ce au intrat în tragerea la sorți pentru una dintre cărțile dedicate fiecărei secțiuni.
Din România, elevi din 38 de județe s-au înscris.
Festivalul-concurs a luat naştere în 2015, când, la Liceul Pedagogic “Spiru Haret”, profesorul Carmen Ion a decis să îi provoace pe elevi să citească şi să realizeze un trailer după cartea citită. An după an, numărul participanţilor a crescut exponenţial, de la circa 200 de elevi la primele ediţii la peste 2.000 de elevi în 2021, de la zece trailere, la 161 în ultima ediţie şi de la zece profesori, la peste 190 în anul 2021. Peste 6.000 de elevi şi profesori au participat la acest festival în cele şase ediţii, astfel că Boovie a devenit cel mai mare festival-concurs din România destinat elevilor.
Potrivit organizatorilor, Festivalul Boovie figurează în Lista competiţiilor pe discipline şcolare, sportive şi proiecte educative internaţionale şi naţionale în anul şcolar 2021-2022, cuprinsă în Ordinul Ministrului Educaţiei 3066/27.01.2022.
Aproape 250 de elevi de la clasa a XII-a merg doar 3 zile pe săptămâna fizic, la şcoală, pe un orar flexibil “de tip american“, în care mai fac doar materiile pentru Bac. Proiectul pilot de la Colegiul “Gheorghe Lazăr”, caracterizat de directoare după un semestru şi jumătate de aplicare: Elevii vin cu plăcere la ore, nu mai sunt stresaţi.
În septembrie 2021 Colegiul Naţional ”Gheorghe Lazăr” a devenit “şcoală pilot“ prin ordin al ministrului Educaţiei, proiect prin care în semestrul al II-lea, elevii de clasele a XII-a, vor face exclusiv materiile de Bacalaureat. În semestrul I şi 6 săptămâni din semestrul al II-lea, profesorii s-au concentrat pe toată materia din clasa a XII-a. Practic, la începutul lunii martie au finalizat materia de clasa a XII-a”. Acum, elevii merg la ore cu prezenţă fizică doar lunea, marţea şi miercurea pentru a învăţa la materiile de Bac, iar pentru restul materiilor se fac doar proiecte online. În timp ce elevii claselor a XII-a mai au încă 2 luni până să li se încheie mediile, (pe 27 mai se încheie anul şcolar 2021-2022 pentru ei), elevii celor 9 clase a XII-a de la Colegiul Naţional “Gheorghe Lazăr” din Capitală au parcurs deja programa pentru toate materiile din acest an, şi merg la liceu doar 3 zile pe săptămână. Studiază doar materiile pe care le susţin la Bac, în vara. Pentru restul disciplinelor, fac ore online, cu un program flexibil, şi multe proiecte, fără să primească teste şi note.
Error: No articles to display